Passion of the Christ

This is a late posting about Easter. Thanks to my old laptop which delay this posting and also to the new mobile which confuse me in the usage. Anyway better late than never…..

Regardless the controversy of the movie: PASSION OF THE CHRIST I have an enormous feeling about it. Last Saturday was the second time I watched it and still my tears were flowing down.

I have no intention to review the movie but I do have a conclusion to draw:

I am a sinner but I received an absolute forgiveness.

Lord's Hand of Forgiveness

Lord's Hand of Forgiveness

That would enough to describe what I have been through this Easter.

Sound simple but personally it has profound meaning.

The woman’s look exactly expresses what I feel.

Who am I to ask more.

His passion had saved a wreck like me.

The pic is taken from here.

Tentang Ceritaeka

A Lifestyle and Travel Blogger. Choco addict. High-heels fans also a culinary worshiper. Simply give her friendship, love, freedom and FUN will be in the air.
Pos ini dipublikasikan di abrakadabra dan tag , , , , , , . Tandai permalink.

25 Balasan ke Passion of the Christ

  1. Ikkyu_san berkata:

    aku lupa sudah nonton yang ini atau belum.
    tapi lihat foto itu, aku teringat seorang pastor yang baru 2 tahun lalu meninggal. Pastor Amerika (Roger Downey SJ) yang pandai berbahasa Jepang dan Indonesia. Dia melakukan upacara cuci kaki umatnya satu-per-satu dan diciuminya kaki umatnya itu. Duuuh aku ngga bisa tahan air mata di situ.
    May he rest in peace.

  2. ayahshiva berkata:

    dalem banget kata2 nya

  3. suwung berkata:

    tes tak terasa netes air mataku

  4. Blogger Senayan berkata:

    salam kenal ya
    tukeran link yuk

  5. Fanda berkata:

    I have watched this movie perhaps 3-4 times. I usually pick Thursday night before Easter to see it (what other better time to see it than before Easter?!). This film is amazing, it describes the real passion that Christ must bear for our sins.

    Salam kenal ya! n met Paskah, selamat menempuh hidup baru..

  6. sanjaydut berkata:

    Sedih ………… dih dih

  7. lifeizbeautiful berkata:

    yes dear, sometimes we can only come to the foot of the cross and cry, ‘LORD we are most unworthy, help us.’ may the Lord continue to teach us living a life of sacrifice and abandonment for His sake 😉

  8. dionbarus berkata:

    One of my favourite movies (not its gore scene). In Catholic we do have that tradition, indeed but the priest haven’t kiss my leg. 😀

  9. cello85 berkata:

    its a good film, no more no less.

  10. Ade berkata:

    Happy easter, mba Eka!!

  11. ahmadinda berkata:

    simple post but has a deep meaning.
    good job mbak eka

  12. DV berkata:

    Selamat Paskah…
    Film Passion itu yang kutahu telah membuat beberapa orang jadi percaya Kristus dan pindah agama..;)

    Aku jadi teringat Paskah beebrapa tahun lalu, di salah satu televisi swasta Indonesia tiba-tiba tiga jam primer time nya diblok untuk memutar film ini tanpa iklan sama sekali.

    Waktu aku jadi mikir kenapa kok tidak diumumkan dulu barangkali karena nanti akan menerbitkan protas protes dari mereka yang merasa mayoritas dan menganggap film itu adalah upaya kristenisasi…

    Hihihihii… Umar Kayam bilang “touche” , Paman Sam bilang “GOTCHA!”

  13. Tuyi berkata:

    Sedih bangetz ya mba’…
    Surga di telapak kaki ibu..

  14. rima fauzi berkata:

    hi Eka,
    iya, gue udah nonton film ini, sekali aja. gak kuat nonton lagi, orang nonton sekali aja nangisnya sesenggukan.
    bagus banget dan sedih banget..
    met paskah ya!

  15. jensen99 berkata:

    Happy Easter, mbak.
    Jesus is the way… 😉

  16. julie berkata:

    happy easter sistaaa
    (telat ya??)
    aku pun nonton itu ga tegaan

  17. mas stein berkata:

    ehm… nuwun sewu mbak, AWARD-nya kok belum diambil…
    *bisik-bisik soale kayaknya lagi pada haru biru*

  18. Muzda berkata:

    Wah,, aku aja juga sedih Mb’, pas liat film ini
    😀
    Mel Gibson emang ampuh ..
    Happy Easter, better late than never 🙂

  19. Ria berkata:

    Happy Easter ya Mbak…

  20. depz berkata:

    hepi easter
    gpp telat kan
    🙂

  21. denny berkata:

    ito, selamat paskah,
    smoga tidak sia-sia Dia mati untuk kita..

    amin..

  22. gue banget fotonya….

    i’m nothing.. but He’s everything…

  23. p u a k berkata:

    Walaupun telat, .. selamat Paskah, ya mbak..
    Itu gambar keren banget … tak copy, boleh? 😀

  24. Elsa berkata:

    Walaupun telat dikit.. tapi aku ucapin Met Paskah buat semua.

    Passion of Christ, mengingat 3 kata tersebut saja, mataku sudah berkaca-kaca apalagi menonton. Tapi satu yang pasti yang saya dapat ambil dari film tersebut, penderitaan, permasalahan hidup yang kita hadapi tiada satupun yang melebihi apa yang telah dialami oleh DIA Sang Juruselamat.

    May GOD bless all.

  25. wbertolino@aol.com berkata:

    I plead somebody tell me where I can buy the original painting! That’s extremely powerful!!!!

    #EKA
    I am sorry I can’t help. I dunno.i juz pick it up in the google tooo

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s